[i545]                                                DE LA VILLE
envoyez, en laquelle se sont trouvez, c'est assa­voir :
Mons1, le Prevost des Marchans, maistre Jehan Morin, Lieutenant civil;
Monsr maistre Pierre Seguier, Lieutenant criminel, Mess" Choppin, dc Sainct Germain, Eschevins;
Mess™ M. de Bragelongne, T. de Bragelongne, Paillart, Lecomte, Bouchard, Conseillers;
Basannier, Lelorrain, Courtin, Danès, Pellerin, Gohory, Lejay, Hac, Quarteniers;
Mond. sr le Prevost des Marchans a recité ce qui
DE PARIS.
53
fut advisé le jour d'hier de faire l'assemblée du jour d'huy pour adviser ce qu'il seroit bon de taire pour obeyr au Roy, et quant on fera l'assemblée ge­neralle, pour adviser les moyens de lever la somme que le Roy demande. Et voyant par les dessusdietz la difficulté de lever lad. somme pour les causes cy devant proposées, a esté conclud et advisé que on fera lundi assemblée generalle des Conseillers, Quarteniers et huit personnes de chascun quartier, pour adviser les moyens de lever lad. somme et executer ce qui aura esté deliberé en icelle.
LXIX [XVIII]. ---- La RESPONCE DES DEPPUTEZ À ALLER VERS LE RoY
POUR LES Vl** MIL LIVRES TOURNOIS. i3 avril i545. (Fol. 25 v°.)
Du lundi, xmme(1) jour d'Avril mil vcxlv.
En assemblée generale, tenue en l'Ostel de la Ville de Paris, de Mess™ les Conseillers, Quarteniers et huit des plus apparans et notables bourgeois de chascun quartier, mandez pour oyr la responce eue sur le faict des vi" ni. livres tournois, que Ie Roy mande estre levez en cestedicte Ville, et adviser les moyens d'obeyr et satisfaire au Roy; en laquelle se sont trouvez, c'est assavoir :
Monsr le Prevost des Marchans, maistre Jehan Morin ;
Monsr le Lieutenant criminel, Seguier, Choppin et de Sainct Germain, Eschevins;
Paillart, T. de Bragelongne, Prevost, Lecomte, T. de Montmirel, Bouchart, Conseillers;
Basannier, Maciot, Danès, Lejay, Croquet, Ber­thelemy, Lelorrain, Prevost, Gohory, Kerver, Pel­lerin, Hac, Quarteniers;
Maistre Jehan Hamel, Procureur en Parlement, Monsr Ruzé, Conseiller des Generaulx, Monsr Pom­mereul , maistre cles Comptes, Monsr Rubentel, Monsr Charlet, Conseiller, maistre Jehan de Rueil, Monsr du Moussoy, advocat en Parlement, Monsr Poussemye, Conseiller en Chastelet, Jehan Cousinot, marchant, Estienne Grégis, marchant, Philippes de Beingné, M" Hubert Ducoquier, Monsr Brodeau, Procureur, Jacques Danès, Pierre Sanglier, Agnen Tardif, Jehan Levasseur, Cardin Mahault, Jerosme Panyot, Raoul Leconte, Robert Estienne, Robert Chaudiere, Nicolas Piquet, drappier, Mons" Payen, notaire, Pierre de Rains, appoticaire, Philippes Cramoisy,
Anthoine Turpin, Adam Bailly, Leon Danisy, Jehan Levignetier, drappier, Nicolas Foucault, Jehan Dampmartin, Claude Dauvergne, Drouet Parant, drappier, François Vallin, Guillaume Petit, Rece­veur des barrages, Jehan Hubert, boucher, Guil­laume Rolland, Me Jehan Lormier, Jehan Chappe-lot, Jehan Loblé, Nicolas Lepaintre, le Contrerolleur des guerres, et autres bourgeois, marchans et habi­tans de lad. Ville..
Après ce que mond. sr le Prevost des Marchans a remonstré à lad. compaignée Ies grands ct urgens affaires du Roy et les fraiz importables qu'il a à sous­tenir contre les Anglois, noz antiens ennemys, qui détiennent à present la ville de Boulongne, aus­quelz il ne pourroit satisfaire sans l'ayde de son peuple, mesmes des habitans de sa bonne ville de Paris, ainsi qu'il appart par les lettres patentes dud. seigneur, données au Plessis lez Tours, le un0 jour d'Avril mil vc xliiii avant Pasques'2', signées par le Roy en son Conseil : Bayard, et sellées de double queue du grand scel de cire jaulne, par les­quelles led. seigneur a refformé l'adresse faicte au Prevost de Paris, ou son Lieutenant civil, dc con­traindre les habitans de lad. Ville à payer lesd, vi" m francs, et l'auroit adressé à mesd. s" les Pre­vost des Marchans et Eschevins de lad. Ville, suy­vant les anciens previlleges d'icelle, dont lecture a esté presentement faicte en lad. assemblée; et que Monsr maistre Thomas de Bragelongne, Conseiller et Lieutenant de lad. Prevosté des Marchans, commis et esleu, avecques sires Jehan Berthelemy, Eschevin, et
(i) Le texte poite par erreur xii". Pâques tomba le 5 avril, en 1545; le 12 était par conséquent un dimanche. '2' Ce sont les mêmes lettres que celles datées de Alontargis, le 12 février i544 (a. s.), qui ont été publiées ci-dessus (n° LXII); seulement, au lieu d'èlre adressées au Prévot de Paris, elles le sont aux Prévot des Marchands ct Echevins.